Vilkår

Ved å benytte seg av spørsmål- og svartjenesten hos Juridica godtar du følgende vilkår.

For at du skal få den beste forståelsen av hvordan tjenesten fungerer og hvilke forventninger du kan ha til dine svar, anbefaler vi deg å sette deg inn i våre vilkår for bruk av tjenesten.

1.1. ANSVAR

Juridica Rettshjelp AS står ikke til ansvar for tap som følge av eller som er avledet av bruken av denne tjenesten. Alle tap eller ulemper som kan knyttes direkte eller indirekte til det svaret du blir gitt her og det du videre bruker det til, fraskriver vi oss alle ansvar for. Våre svar vil bli gitt utelukkende i henhold til de opplysninger vi mottar, og vi tar forbehold om at disse er korrekte og fullstendige når vi avgir vårt svar.

1.2 FORSINKELSER OG TIDSBRUK

Vi beregner at ditt svar vil være klart for deg innen 1-4 virkedager. Med virkedager menes arbeidsdager utenom helligdager og helgedager. Vi tar forbehold om forsinkelser under ferietid, men disse tidene vil du til enhver tid gjøres oppmerksom på gjennom vår nettside før betaling. Dersom ditt spørsmål skulle overstige 5 – fem – virkedager har du rett til å få refundert din bestilling og beløpet tilbake på konto så snart som mulig. Andre kompensasjoner vil ikke være mulig å kreve.

1.3 PRIS

Dine svar vil bare bli gitt mot forskuddsbetaling. Dersom du venter et svar fra oss, vil svaret ditt leveres fra oss når vi har registrert den fullførte betalingen på vår konto. Betalingen skjer gjennom betalingstjenesten Stripe. Du kan betale ved bruk av VISA, Mastercard eller American Express.

1.4 SVAR (VURDERING)

Ditt svar vil bli på bakgrunn av det spørsmålet du stiller og de opplysningene vi får fra deg. Vi har ikke mulighet til å etterse eller kontrollere disse opplysningene (sakens faktum) utover det den informasjonen vi mottar fra deg. Dersom det mangler viktige opplysninger eller andre opplysninger som har relevans for sakens vurdering uteblir, vil svaret ditt gis med forbehold om at de opplysninger vi mottar er korrekte og fullstendige. Se nærmere punkt 1.1 om ansvar.

Vårt svar er videre avhengig av at ditt spørsmål er innenfor de rammene av hva som defineres som et juridisk spørsmål. Det finnes derfor noen begrensinger.  Vi tar forbehold om at du er innforstått med at svar- og spørsmålstjenesten gir deg rett på et svar som er innenfor rammene av det prisen (959 NOK, 399 NOK osv.) også tilsvarer. Normal timespris for bruk av advokat lå i 2018 på 1673,- kroner. Det vil si at ditt svar vil være en førstehånds vurdering av din sak og hvilke regler og områder ditt spørsmål befinner seg innenfor, avhengig av den tidsbruken du har betalt for. Når du betaler for utformelse av brev eller klage, vil også disse være innenfor rammene av det prisen tillater. Enkle endringer (rettinger) i ettertid kan foretas såfremt det ikke går nevneverdig utover rimelig tidsbruk.

1.5 PERSONVERN

Når du benytter deg av tjenesten, samler vi inn opplysninger fra deg som ledd i kjøpsprosessen, slik som navn, evt. adresse og e-postadresse. Din IP-adresse registreres automatisk hos oss når du besøker betalingsløsningen. Den kan gi oss informasjon om din nettleser og operativsystem. Alle opplysninger vi registrerer er utelukkende med det formål å behandle vår transaksjon og det gitte formål. Det samme gjelder vår tredjeparts betalingsløsning (Stripe) som vil bruke dine kredittopplysninger til betalingsformålet.

Vi tar ditt personvern på alvor. Dine opplysninger du oppgir i forbindelse med spørsmål- og svartjenesten forblir anonyme for uvedkommende. Vår e-mail korrespondanse er kryptert og sikker. Vi ber likevel om at du ikke oppgir personopplysninger slik som fødselsnr. over e-post eller i vårt kontaktskjema.

Hvis du gir oss din kredittkortinformasjon, blir informasjonen kryptert ved hjelp av Secure Socket Layer-teknologi (SSL) og lagret med AES-256-kryptering. Du er derimot på eget ansvar dersom du klikker deg inn på linker på vår nettside som fører deg ut av vårt nettsted. Disse nettstedene vil ha egne personvernserklæringer.

1.6 KLAGE

Dersom du ikke er fornøyd med svaret du har fått, ber vi deg kontakte support@juridicarettshjelp.no på e-post med din klage.

1.7 ENDRINGER

Vi tar forbehold om at vilkårene kan endres, slik at du oppfordres til å lese gjennom vilkårene for hver gang du benytter deg av tjenesten. Disse endringene vil være trådt i kraft fra og med når de publiseres på vårt nettsted.